fredag 1 februari 2013

Fotonörd på heltid?!

Bilder tagna på väg hem från gotland...

Om jag ser ett motiv som jag vill fotografera men inte har möjlighet av någon anledning så gör de så ont i hela kroppen, de liksom känns som att något går sönder, nästan som man missar en bit av sig själv... Fast, de förstås, jag kan ju inte fotografera alla motiv eftersom i princip allt jag ser är ett potentiellt motiv... 

Mannen är så trött på att jag ständigt ska ta upp mobilen eller systemkameran för att ta "några" bilder. Våra semesterbilder är utan tvekan inga 'Svensson'-bilder utan de är blommor och vackra vyer, solnedgångar och självklart ett och annat porträtt på Lilla A och Mannen. 

I somras var vi på Öland med goda vänner, sov i husvagn, gjorde utflykter och det ena med de tredje. När vi var på väg hem så hann vi inte särskilt långt försen jag såg något jag ville fotografera, men jag fick välja mina ställen och bita mig i läppen många gånger, de är ju inte värt att ta slut på Mannens tålamod, särskilt inte innan vi ens har åkt över Ölandsbron! Så vi stannade bara tre, fyra gånger så jag fick fotografera litegrann!

Och om jag får säga de själv så blev de sjukt bra bilder eller vad tycker du?






/Pernilla

1 kommentar: